آیت الله غروی: اسلامی که مکتب اهل‌بیت(علیهم السلام) در آن اجرا نشود اسلام داعشی است

  • خانه
  • دیدگاه
  • آیت الله غروی: اسلامی که مکتب اهل‌بیت(علیهم السلام) در آن اجرا نشود اسلام داعشی است

فهرست مطلب

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اسلامی که مکتب اهل‌بیت(ع) در آن اجرا نشود اسلام داعشی خواهد بود و کسانی که در غیر این مسیر حرکت کنند نام اسلامی بودن را یدک می‌کشند.

به گزارش معارف الهیه از خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ آیت الله محمدجواد غروی عضو شورای عالی حوزه در دومین جشنواره استانی علامه حلی با اشاره به روایتی از امام جواد(ع) گفت: ایشان می‌فرمایند خداوند رسولانی از سوی خود بر روی زمین دارد که گمراهان را به هدایت دعوت می‌کنند و بر آزار آن‌ها شکیبایی دارند و هرچند که در دنیا وضع مناسبی ندارند و حدود آن‌ها مراعات نمی‌شود.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب اکثر طلاب گفت: ظاهرا این وضعیت نامناسب معیشت برای طلاب از ابتدا رقم خورده است و تنها در پی نجات کسانی هستند که توسط شیطان گمراه شده‌اند.

عضو شورای عالی حوزه با بیان اینکه ثبات نظام به برکت اقدامات علماست، اظهار داشت: با توجه به تاثیر علما در میان مردم، اجتماع ما با وجود مشکلات زیاد جزو محکمترین نظام‌هاست.

آیت الله غروی خاطرنشان کرد: اسلامی که مکتب اهل‌بیت(ع) در آن اجرا نشود اسلام داعشی خواهد بود و کسانی که در غیر این مسیر حرکت کنند نام اسلامی بودن را یدک می‌کشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه با اشاره به شبهات موجود در شبکه‌های مختلف گفت: تاکنون چنین حملاتی به افکار اسلامی نشده بود و ما باید کارهای عظیمی علاوه بر اقداماتی که علما و بزرگان حوزه، انجام دهیم.

وی اظهار داشت: امروزه با بودن وسایل الکترونیکی، نوشتن یک مقاله بسیار آسان شده است ولی این نباید باعث شود که به ایجاد یک مقاله قانع شویم و باید با استفاده از روش‌های موجود، بهترین اثر را ارائه دهیم.

آیت الله غروی با تاکید بر تکراری و کپی نبودن آثار پژوهشی گفت: یکی از خصوصیات عالمان این است که دیگران را از شک به یقین راهنمایی کنند و در این راه از این بزرگواران انتظار داریم که در این زمینه به طلاب جوان بیشتر کمک کنند.

عضو شورای عالی حوزه گفت: علت افراط علمای قدیم بر روی پایه‌ها، به دلیل جنبه‌های مختلف یک علم است و ما نیز باید همواره نسبت به علوم و کتبی که مطالعه می‌کنیم حساسیت بالایی داشته باشیم.

آیت الله غروی در پایان تاکید کرد: باید معاونین بخش‌های مختلف حوزه گزارش کارهای خود را برای طلاب بیان کنند و همه از میزان تلاش آن‌ها باخبر باشند و باعث از بین بردن شبهاتی باشند که در ارتباط با حوزه‌های علمیه بیان می‌شود.

به اين مطلب امتياز دهيد

اين مطلب را به اشتراك بگذارید

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از شما متشكریم

عضويت شما در سايت با موفقيت انجام شد

5/5

ايميل ها بزودی برای شما ارسال می شوند