آیت‌الله وحیدخراسانی: حفظ شیعه در اروپا در نهایت عظمت قرار دارد

  • خانه
  • دیدگاه
  • آیت‌الله وحیدخراسانی: حفظ شیعه در اروپا در نهایت عظمت قرار دارد

فهرست مطلب

آیت‌الله وحیدخراسانی در دیدار رئیس و نایب رئیس اتحادیه علمای شیعه اروپا گفت: حفظ شیعه در اروپا در نهایت عظمت قرار دارد.

 به گزارش «شیعه نیوز»، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا رمضانی مدیر مرکز اسلامی هامبورگ و رئیس اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ‌های شیعه به اتفاق حجت‌الاسلام والمسلمین خادمی مدیر مرکز اسلامی دانمارک و نایب رئیس اتحادیه اروپایی علمای شیعه با آیت‌الله وحید خراسانی دیدار کردند.

آیت‌الله وحیدخراسانی در این دیدار با ابراز خرسندی از گردهمایی و همکاری علما و روحانیون شیعه در اروپا گفت: خدمت به پیروان اهل بیت(علیه السلام) در اروپا فوق العاده مهم است؛ آنجا حفظ شیعه در غایت و نهایت عظمت قرار دارد.

ایشان پس از شنیدن گزارشی از حضور چشمگیر شیعیان در مراسم عاشورای امسال افزود: فاطمیه را هم در اروپا احیا کنید.

آیت‌الله وحیدخراسانی در خصوص علما و روحانیون فعال در نقاط مختلف اروپا گفت: الحمدالله آقایان در کارهای‌شان موفقند و به همه‌شان توصیه کنید که هر روز به مقداری که می‌توانند قرآن بخوانند و ثواب آن را به امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف اهدا کنند که با این عمل، دست حضرت حجت بالای سر همه‌تان خواهد بود.

در ابتدای این دیدار گزارشی از شکل گیری اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ‌های شیعه ارائه و بیان شد: این تشکل 11 سال قبل در اروپا تاسیس شد؛ مقر آن در هامبورگ و دارای مجوز رسمی از اتحادیه اروپاست و هم اینک حدود 110 نفر از علما و روحانیون شیعه در سراسر اروپا عضو این اتحادیه هستند که گردهمایی رسمی این اتحادیه نیمه شعبان پیش رو برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ ص . خ

به اين مطلب امتياز دهيد

اين مطلب را به اشتراك بگذارید

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از شما متشكریم

عضويت شما در سايت با موفقيت انجام شد

5/5

ايميل ها بزودی برای شما ارسال می شوند